Cardiotraining, maar dan net iets anders dan normaal

Als je aan cardiotraining denkt, dan denk je al gauw aan de loopband, de crosstrainer en de hometrainer. Maar wist je dat er veel meer vormen van cardio mogelijk zijn. Sommigen zijn niet zo voor de hand liggend en misschien wel buiten je comfortzone, maar zeker het proberen waard! Afwisseling zorgt tenslotte voor betere resultaten. Benieuwd waar ik het over heb, lees dan snel mijn blog.

HIIT training

HIIT training staat voor Hoge intensiteit interval training (HIIT). Dit is een intensieve vorm van interval training waarbij zware sessies met hoge inspanning afgewisseld worden met korte periodes van lage inspanning.

Hoge intensiteit interval training is totaal anders dan je waarschijnlijk gewend bent en dat maakt het juist zo efficiënt. Want laten we eerlijk zijn, wekelijks op de loopband of crosstrainer begint op den duur ook wel te vervelen…

Bij Arendse health club bieden we verschillende HIIT trainingen aan zoals Functional Move en FCross. Deze trainingen zijn in kleine groepjes en altijd onder begeleiding van mij of een van mijn collega’s. Wanneer doe jij een keertje mee?

Roeien

De roeimachine… sommigen haten hem, sommigen houden ervan. Ik merk wel vaak dat mensen hem liever overslaan en op de vertrouwde loopband of crosstrainer stappen, dan dat ze gaan roeien. Ik zou toch zeker adviseren de roeimachine te gebruiken in je cardiotraining. Met het roeien verbeter je niet alleen je conditie maar gebruik je ook je spieren in je rug, armen en benen. Dit draagt weer bij aan het versterken van je spieren en zorgt voor een superhoge vetverbranding. Zeker een keer proberen dus!

Duik het water in

Als er iets goed voor het verbranden van calorieën is, dan is het wel met zwemmen. Nog een bijkomend voordeeltje, de krachten worden dankzij het water gelijkmatig over je lichaam verdeeld en dit zorgt weer voor minder belasting. Over het algemeen zie ik dan ook vaak de wat oudere doelgroep in het zwembad. Dit is voor hen de perfecte vorm van beweging omdat het de minst blessuregevoelige sport is. Van zwemmen krijg je een goede conditie en je spreekt al je spieren aan. Zwem je een half uurtje? Dan verbrand je al gauw zo’n 300 calorieën!

Vind je vrij zwemmen niet uitdagend genoeg? Doe dan een keertje mee met Aquabootcamp of Aquafit. Beide leuke en uitdagende lessen onder begeleiding van een van mijn collega’s die er elke les weer een feestje van maakt. Sport je op een club zonder zwembad? Dan mag je met een onbeperkt abonnement gewoon meedoen in Breda, Dongen of Raamsdonksveer.

Groepslessen

Groepslessen worden al gauw als een ‘vrouwen dingetje’ gezien, maar niets is minder waar. Heb je weleens gehoord van de nieuwe les Power Boxing? Dit is een pittige work-out waarin we boxing en circuittraining combineren. We hebben eigenlijk wel voor elk wat wils. Van pittige groepslessen zoals Club Power en Power Boxing, tot aan XCORE en Zumba. Maar ook als je wilt ontspannen ben je bij ons aan het juiste adres. Wat dacht je van een yogales of Hot Yoga in onze yogazaal in Breda.

Naar buiten? Koppel je Fitness Apps aan Mywellness

Nu het lekkerder weer begint te worden, merk ik dat sommige sporters ervoor kiezen fitness te combineren met outdoortraining zoals hardlopen en wielrennen. Hoor jij ook bij deze groep? Vergeet dan niet je Fitness Apps zoals Polar, Strava en Runkeeper te koppelen aan je Mywellness account. Dit zorgt ervoor dat je data automatisch wordt gesynchroniseerd waardoor je op een eenvoudige manier een compleet overzicht krijgt van al je beweegactiviteiten. Handig voor jezelf, maar ook voor mij. Mijn collega’s en ik kunnen dan namelijk je gegevens inzien en je trainingsadvies geven als dat nodig is.

Hulp nodig bij het koppelen van je Fitness Apps aan Mywellness?

Heb je hulp nodig bij het koppelen van je Fitness Apss aan je Mywellness account? Stap dan gerust op mij of een van mijn collega’s af, we helpen je graag hierbij!