overnight-oats

Arendse Health Food: Overnight oats met banaan

Rubriek Arendse Health Food

Een gezond en makkelijk ontbijt van havermout met banaan en (amandel)melk dat je een nachtje in de koelkast laat staan. De volgende dag hoef je alleen een lekkere topping toe te voegen van bijvoorbeeld fruit, noten en zaden.

Wat heb je nodig?

Recept is voor 1 persoon.

  • 45 gram havermout
  • 100 ml (amandel)melk
  • Snufje kaneel
  • Theelepel vanille extract
  • 85 gram (plantaardige) yoghurt
  • 1 banaan

Zo maak je het klaar

1. Prak de banaan en voeg de amandelmelk toe, meng dit goed door elkaar.
2. Voeg ook de plantaardige yoghurt, kaneel, vanille extract en havermout toe.
3. Meng alles goed door elkaar en zet het mengsel in een afgedekt bakje voor een nacht in de koelkast.
4. De volgende ochtend top je het af met jouw favoriete toppings zoals noten, vers fruit, pindakaas of granola.

Eet smakelijk!

Diëtetiek

Wil jij jouw leefstijl graag veranderen? Onze diëtisten kunnen je hierbij helpen! De begeleiding hiervan vraagt niet alleen om advies op het gebied van voeding en bewegen, maar vooral om leefstijlbegeleiding.

    Ben je lid bij ons?

    JaNee

    Bij het invullen van dit formulier ga je akkoord met het veilig opslaan en verwerken van je gegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

    Tags