fitness

Tips om je sportroutine na de vakantie weer op te pakken

Voor velen van ons is de vakantie weer voorbij. Vaak is de zomer een tijd van lekker luieren, spontaan terrasje pakken, gezellige barbecues en ook van sneller een training overslaan. Met deze tips heb jij na je vakantie zo weer een goed sportritme te pakken. En uiteraard gaan onze instructeurs je ook hierbij helpen!

Om je sportroutine na de vakantie weer op te pakken, hebben we een aantal tips voor je op een rijtje gezet.

1. Nieuwe doelen

Niets motiveert zo goed om weer regelmatig te gaan trainen als het hebben van een doel. Kies een nieuw doel uit waar je voor wilt trainen en bespreek dit onze fitnessinstructeurs. Die kunnen je helpen om dit nieuwe doel te gaan bereiken.

2. Geef jezelf een motivatieboost

Kijk eens goed naar je sportgedrag van het afgelopen jaar. Wat waren voor jou redenen om een training over te slaan? En wanneer was je juist extra gemotiveerd om te gaan sporten? Kijk of je daar dingen uit kunt leren om jezelf makkelijker te motiveren.

3. Plan sport in je agenda

Je weet het vast wel: het vrijhouden van vaste momenten voor je trainingen zorgt ervoor dat je veel minder snel een trainingssessie overslaat. Maar doe je dit ook? Nee? Nieuw sportjaar, nieuwe goede voornemens: plan nu meteen in op welke dagen en tijdstippen jij gaat sporten en laat er deze keer niets tussen komen.

4. Pak gezonde eetgewoontes weer op

Tijdens je vakantie is gezond eten er vast weleens bij ingeschoten. Heerlijk een wijntje drinken op het terras of spontaan een ijsje halen hoort immers ook bij de zomer. En dat is helemaal niet erg. Maar probeer na je vakantie naast je sportritme ook weer een gezond voedingspatroon op te pakken, met een ontbijt op een vast tijdstip en ook vaste eetmomenten gedurende de rest van de dag. Die structuur in je dag maakt het ook makkelijker om je sportroutine weer op te pakken.

5. Loop niet te hard van stapel

Na je vakantie heeft je lichaam weer even tijd nodig om op gang te komen. Begin dus een tandje lager dan in de laatste trainingen voor je vakantie. Als je te snel wilt loop je misschien een blessure op of raak je je motivatie kwijt, en dat zou zonde zijn.

6. Doe iets nieuws

Vlak na je vakantie is het ideale moment om iets nieuws uit te proberen. Je bent weer helemaal fris en opgeladen en hebt genoeg energie om je helemaal op die nieuwe trainingsvorm te storten. Denk bijvoorbeeld aan het doen van intervaltrainingen naast je duurtrainingen of aan het uitproberen van een nieuwe groepsles.

7. Trakteer jezelf op een nieuwe sportoutfit

Word jij ook altijd zo blij als je je nieuwe aanwinsten voor het eerst kunt dragen? Dat geldt ook voor sportkleding. Een nieuw sportjaar vraagt om een nieuwe sportoutfit. Je krijgt vast meteen zin om in je nieuwe kleding de deur uit te gaan voor je workout.

8. Sport samen

Niet alleen jij bent weer terug van vakantie, dat geldt ook voor je vrienden. Spreek met hen af om samen te gaan sporten en meteen alle mooie vakantieverhalen uit te wisselen.

Krijg persoonlijk advies op maat!

Wil je starten met sporten maar weet je niet goed welk abonnement het beste bij je past? Doe dan een gratis abonnement check!

    Welk doel wil je bereiken?

    Wanneer wil je je doel hebben bereikt?

    Heb je te maken met chronische aandoeningen?

    Heb je al eerder gefitnest?

    JaNee

    Wat voor cijfer zou je je sportmotivatie geven?

    Jouw gegevens:

    Bij het invullen van dit formulier ga je akkoord met het veilig opslaan en verwerken van je gegevens volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

    Tags