Uitslag klanttevredenheidsonderzoek Arendse

Arendse health club scoort een 7,8!

Een tijdje geleden hebben we ons jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek gehouden onder onze fitnessleden en zwemouders. Voor ons als team is dit altijd een goed moment om te kijken hoe we ervoor staan en of onze inspanningen effect hebben gehad op de ervaring van onze leden. De online enquête is ingevuld door bijna 800 fitnessleden en zo’n 450 zwemouders.

Gemiddelde cijfer fitness: 7,8
Het gemiddelde cijfer dat onze fitnessleden ons geven is een mooie 7,8. Een cijfer waar we natuurlijk erg trots op zijn! Maar liefst 77% van de ondervraagden raadt ons dan ook aan vrienden en familie aan. 92% van de ondervraagden heeft een onbeperkt fitnessabonnement en de meerderheid hiervan sport al meer dan 3 jaar bij een van onze health clubs.

De voornaamste reden dat mensen voor ons kiezen is o.a. de locatie/voorzieningen en de persoonlijke begeleiding. Tijdens een bezoek maken de meeste mensen gebruik van cardio- en krachtapparatuur, gevolgd door groepslessen, functional training en losse gewichten.

Het grootste deel van onze leden sport voor algehele fitheid, gevolgd door afvallen, strakker worden, kracht, ontspanning en verbetering van de conditie. Punten waarop onze medewerkers het hoogst scoren zijn o.a. klantvriendelijkheid, kennis en expertise, het lesgeef niveau en de kwaliteit van de intakes.

Op het gebied van faciliteiten scoren we het hoogst op de thema’s sfeer, apparatuur, indeling van de ruimtes en het aanbod van groepslessen.

Hieronder volgen een aantal quotes van de ondervraagden:

“Een informele, gezellige sfeer waar iedereen gelijk is en je in shape komt zonder gedoe.”

“Gezellige sfeer. Wordt gesport op ieders niveau, kan allemaal. Fijn dat er ook fysiotherapeuten zijn en dat je coach regelmatig vraagt hoe het gaat en ook advies geeft over gezond leven. Het is ook prettig dat je beroep kan doen op een diëtiste. Zij geeft adviezen omtrent voeding, vanuit het voedingspatroon dat je al hebt. Het personeel is vriendelijk. Een plek om je thuis te voelen!”

“Prima club. Goed ingericht qua apparatuur en volop mogelijkheden m.b.t. overige activiteiten. Daarnaast is het zwembad en de sauna erg prettig en is er altijd een fysiotherapeut aanwezig.”

“Niet te massale sportschool waar je fijn en rustig kan trainen. Er hang geen macho sfeer en dat vind ik top!”

Gemiddeld cijfer zwemles: 7,5
Naast onze fitnessleden krijgen ook alle zwemouders ieder jaar de kans om onze zwemlessen te beoordelen. Dit jaar scoren we een mooie 7,5, daarmee scoren we toch weer een tiende hoger dan vorig jaar!

75% van alle ondervraagden raadt ons aan bij anderen en omschrijft onze zwemschool als gemoedelijk, kleinschalig, bekwaam, veilig en sfeervol. De voornaamste redenen dat mensen voor ons kiezen zijn de positieve verhalen van anderen, de locatie en lesmethodiek.

Het merendeel van de zwemkindjes woont binnen een straal van 10 kilometer van onze vestiging en volgt reguliere zwemles. Ongeveer 80% van de ondervraagden is bezig met zwemdiploma A en het merendeel kiest ervoor om door te gaan voor zwemdiploma B of C.

Maar liefst 84% van alle zwemkindjes gaat met plezier naar de zwemles en 83% van de ouders geeft aan tevreden tot zeer tevreden te zijn over onze zwemdocenten.

Hieronder volgen een aantal quotes van de zwemouders:

“Wij zijn zeer tevreden over zwemles bij Arendse. Ook de horeca is erg fijn en de medewerkers zijn vriendelijk.”

” Ook al wonen we een half uur rijden van het zwembad vandaan, is het de afstand waard. Complimenten voor de mensen die hier werken en vooral aan badmeester/-juffen die goed contact weten te leggen met het kind. Je denkt dat het vanzelfsprekend is (anders kies je niet voor het vak) maar het kind ‘begrijpen’ is niet voor iedereen weggelegd.”

“Relaxte, ongedwongen omgeving waar kinderen zich veilig en op hun gemak voelen. Er is echt aandacht voor ieder kind.”

“Fijne zwemschool met leuke, aardige leraren/leraressen. Ze geven goed les en het zijn kleine groepjes.”

Natuurlijk zijn er naast alle positieve reacties ook verbeterpunten. Hier gaan we als team het komend jaar weer hard aan werken zodat we volgend jaar nog hoger scoren. In ieder geval bedankt voor iedereen die aan ons klanttevredenheidsonderzoek heeft meegewerkt!