Corona maatregelen binnen sporten

Corona maatregelen en veelgestelde vragen

Hoeveel mensen kunnen er tegelijk naar binnen?
Voor fitness geldt: ieder kwartier laten we een maximaal aantal personen binnen, zodat er volgens de RIVM richtlijnen nooit teveel mensen binnen zijn. Deze aantallen kunnen per club verschillen en worden aangegeven in de app.

Voor de groepsleszaal geldt een maximum van 30 personen per zaal. De overheid ziet fitness namelijk als een individuele activiteit. Oftewel: een groepsles bestaat uit 30 individuen en niet uit een team van 30 mensen.

Hoe is het met de hygiëne gesteld?
Na gebruik maak je de materialen die je hebt gebruikt zelf schoon. De schoonmaakmiddelen worden hiervoor beschikbaar gesteld. Ieder uur wordt er door onze medewerkers extra schoongemaakt en worden de gebruikte materialen gedesinfecteerd.

Hoe zit het met omkleden, gebruik van douches en andere zaken?
De kleedkamers, douches en wellness zijn gesloten voor sporters. Voor zwemactiviteiten is er wel de mogelijkheid om je kleding op te bergen in een van de kleedkamers. Douchen is ook voor gebruikers van het zwembad niet toegestaan.

Aangezien je nu geen spullen meer in een kluisje kunt opbergen, is het toegestaan om één tas mee te nemen tijdens het sporten. Je kunt hier je schoenen en belangrijke spullen zoals je sleutels in meenemen.

Kan ik eten en drinken bestellen in jullie horecaruimtes?
Onze horecaruimtes zijn gesloten. Je kunt wel een flesje water bestellen aan de receptie als je gaat sporten of een smoothie meenemen als je de club verlaat. De horecaruimte mag niet meer worden gebruikt als wachtruimte voor ouders die wachten tijdens de zwemles van hun kind.

Hoe is het met de luchtbehandeling geregeld?
Wij volgen de adviezen van de overheid en het RIVM op.

Is het dragen van een mondkapje verplicht?
Onze medewerkers dragen mondkapjes wanneer ze zich verplaatsen in de openbare ruimtes. Fysiotherapeuten dragen mondkapjes tijdens de behandelingen.

Wij waarderen het zeer als je een mondkapje draagt wanneer je je verplaatst tussen verschillende ruimtes (bij binnenkomst, op de gang etc.) Het dragen van een mondkapje tijdens het sporten wordt door de Rijksoverheid afgeraden.

Wat tennis betreft, is het volgende toegestaan:

– Enkel spel senioren
– Enkel spel junioren
– Dubbel spel junioren
– Dubbel spel senioren, maar geen partijtje of competitie.
– Tennistrainingen mogen doorgaan met maximaal 4 personen (exclusief tennistrainer, mits rekening wordt gehouden met 1,5 meter)

Squash
Squashen is helaas niet mogelijk en deze abonnementen worden dan ook door ons bevroren. Mocht NOC*NSF terugkomen op dit besluit, dan laten we dit uiteraard zo spoedig mogelijk weten.

Hoe reserveer ik een les/activiteit?
Je kunt alleen lessen reserveren via de Arendse App. Download nu de Arendse App voor iOS of Android.

Welke activiteiten kan ik allemaal reserveren?
Je kunt alle activiteiten reserveren die die mogelijk zijn in onze health clubs. Van fitness tot aan groepslessen en vrij zwemmen.

Kan ik ook het BIOCIRCUIT reserveren?
Ja, dat kan. Het BIOCIRCUIT in Oosterhout en Breda is vanaf 1 juli weer in gebruik en corona-proof gemaakt. Je dient hiervoor een blok fitness te reserveren via de Arendse App. Je kunt vervolgens op de club gebruik maken van het BIOCIRCUIT.

Hoe werkt het reserveren van kinderopvang?
Aangezien je maar één les per dag kunt boeken, is het niet mogelijk om zowel een les als kinderopvang tegelijk te reserveren. Je dient voor de kinderopvang telefonisch contact op te nemen met de club. Onze collega’s reserveren dan de kinderopvang van je.

Het reserveren lukt me niet. Hoe krijg ik dit werkend?
Als het goed is heb je toen je lid werd, een uitnodiging gehad om een Mywellness account aan te maken. Mocht je deze niet meer hebben, bel dan even naar de club waar je sport. Onze receptiemedewerkers sturen je dan een link waarmee je de login kunt aanmaken. Met je Mywellness account kun je lessen reserveren via de Arendse App.
Let op: kies niet zelf voor ‘maak een mywellnessaccount aan’.

Hoeveel activiteiten kan ik vooruit plannen?
Je kunt 2 activiteiten vooruit plannen, waarvan maximaal één per dag.

Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik reserveren?
Het makkelijkst is om je activiteiten via de Arendse App te reserveren. Heb je geen smartphone, dan is het mogelijk om op de club via de Mywellness paal je volgende activiteit te reserveren.

Hoe zit het als ik niet kan komen sporten?
Kun je niet komen sporten, maar heb je wel een training gereserveerd? Dan is afmelden verplicht. Na afmelding kun je weer een nieuwe sessie inplannen.

Hoe maak ik het lesrooster overzichtelijker?
Omdat je vanaf 1 juli voor iedere activiteit moet reserveren, kan het rooster in de Arendse App er nogal vol uitzien. Om overzicht te creëren, is het mogelijk een filter aan te maken. Tik hiervoor in het groepslesrooster op de 3 streepjes en vervolgens op ‘+’. In het volgende scherm geef je de filter een naam en selecteer je de filters naar keuze. Daarna is de filter opgeslagen en kun je hem de volgende keer ook weer gebruiken.