Veelgestelde vragen corona

Veelgestelde vragen omtrent coronavirus

1. Abonnementen

Ik heb mijn abonnement door laten lopen. Kan ik alsnog bevriezen?
Nee, dit is niet meer mogelijk.

Ik heb mijn abonnement door laten lopen, maar wil bij nader inzien mijn abonnement opzeggen. Hoe werkt dit?
Opzeggen gaat via de tablet aan de receptie bij een medewerker. Net als altijd hebben onze abonnementen een maand betaalde opzegtermijn.

Ik heb mijn abonnement bevroren en ik wil alsnog opzeggen. Wat is dan mijn stopdatum?
Je abonnement staat momenteel op inactief in ons ledensysteem. Hierdoor kunnen wij het tijdelijk niet opzeggen. Opzeggen is weer mogelijk vanaf het moment dat we onze deuren mogen openen, vooralsnog 1 september 2020. Daarna heb je, conform de voorwaarden, 1 maand betaalde opzegtermijn.

Ik heb mijn abonnement bevroren maar ben alsnog geïncasseerd, hoe kan dit?
Als je hebt gekozen om je abonnement te bevriezen vanaf 18 kan het voorkomen dat je voor deze periode bent geïncasseerd voor het volledige bedrag van een betalingstermijn (4 weken). Dit komt omdat het systeem de bevriezing pas vanaf 18 mei activeert. Het bedrag wat je dan hebt betaald, wordt verrekend met de eerste periode wanneer je bevriezing is afgelopen en je abonnement weer actief is.

Die maand betaalde opzegtermijn, wanneer betaal ik die?
Dit bedrag moet direct worden betaald aan de receptie per contant of pin. Het is niet mogelijk om dit met het bartegoed te doen.

Wat nu als Arendse health club te horen krijgt dat ze eerder open mogen dan 1 september? Hoe zit het dan met mijn opzegdatum?
Deze wordt evenredig naar voren gehaald en krijgt als einddatum: 1 maand na beëindigen bevriezing.

Hoe zit het met bedrijfsfitness abonnementen?
Leden die zelf per incasso aan ons betalen hebben net als particulieren een aanbod per mail gehad. Leden die sporten op basis van factuur (dus waarbij we niet zelf incasseren) hebben informatie ontvangen via hun werkgever. Sommige bedrijven hebben alle abonnementen bevroren, sommigen niet, sommigen laten het vrij.

Ik heb de nieuwsbrief niet gehad, wat nu?
De nieuwsbrief is verstuurd op basis van de contactgegevens die bij ons in het systeem staan. Mochten deze gegevens niet meer actueel zijn, dan ontvangen wij graag up to date gegevens. Zonder juiste gegevens, kunnen we je niet goed informeren. Check altijd of de mails niet in je spambox terecht zijn gekomen.

De nieuwsbrief is verstuurd op vrijdag 8 mei. Je hebt de tijd gehad om je keuze door te geven voor donderdag 14 mei. Deze keuze is definitief.

Wanneer worden de compensaties verwerkt?

– De bevriezingen zijn reeds verwerkt.
– Tegoed als compensatie wordt in de week van 18 mei verwerkt en kan worden ingezet voor horecaproducten, voedingsadvies, zonnebanktegoed of personal training.
– Geld terug als korting op de afschrijving wordt verwerkt bij de eerst volgende 6 afschrijvingen.

Als je 2 keer voor geld terug als korting hebt gekozen, dan ontvang je 6 x 25% korting. Als je 1 keer voor geld terug als korting hebt gekozen, dan is dit 6 x 12,5%. Voor het tegoed geld hetzelfde, maar dan betreft een geldbedrag op basis van het huidige abonnement.

Hoe zit het met de eerste 3 weken die wel zijn geïncasseerd?
Deze worden verrekend na opzegging: ze worden gratis achter het abonnement aan geplakt.

De consumentenbond zegt dat jullie niet mogen incasseren als er niet geleverd wordt?
Dit is een advies. Echter, als je in uitzonderlijke omstandigheden zoals deze aangepaste activiteiten aanbiedt in combinatie met duidelijke communicatie, dan volstaat dit. Het is niet verplicht om compensaties aan te bieden. Echter, wij hebben ervoor gekozen om deze compensaties aan te bieden en je goed te informeren over de mogelijkheden.

2. Groepslessen en andere activiteiten

Hoe reserveer ik een les/activiteit?
Je kunt alleen lessen reserveren via de Arendse App. Download nu de Arendse App voor iOS of Android.

Welke lessen zijn er en wat houden ze in?
– Alle groepslessen zijn op een aangepast rooster te vinden. Deze vind je hier op onze website.
– Functional Move is een functionele training met begeleiding van een trainer in circuitvorm.
– Functional Power is krachttraining in vrije vorm. Indien de les druk bezet is, dan werken we wel met een doordraai systeem, zodat je alle spiergroepen kunt trainen.
– Verder is er een hardlooptraining toegevoegd, wat een combinatie is van een warming-up, een hardloopronde (voor iedereen te volgen) en een cooling down.
– Vrij zwemmen moet ook gereserveerd worden met de Arendse App.

Het reserveren lukt me niet. Hoe krijg ik dit werkend?
Als het goed is heb je toen je lid werd, een uitnodiging gehad om een Mywellness account aan te maken. Mocht je deze niet meer hebben, bel dan even naar de club waar je sport. Onze receptiemedewerkers sturen je dan een link waarmee je de login kunt aanmaken. Met je Mywellness account kun je lessen reserveren via de Arendse App.

Waarom mag ik maar 1 activiteit vooruit boeken?
We willen alle leden evenveel kans geven op een plaats. Je kunt weer een nieuwe activiteit boeken als je de eerdere hebt afgerond.

Ik heb geen smartphone. Hoe kan ik reserveren?
Je kunt alleen reserveren met de Arendse App. Een smartphone of tablet is verplicht.

Hoe zit het met omkleden, gebruik van douches en andere zaken?
Momenteel gelden er verschillende protocollen per vestiging. Deze vind je allemaal op onze website.

Kan ik eten en drinken bestellen in jullie horecaruimtes?
Ja, dat kan. Hiervoor geldt een speciaal protocol. Klik hier om te lezen.

3. Zwemmen

Hoe gaan jullie om met inhaallessen?
We gaan alle lessen inhalen. We proberen op dit moment zoveel mogelijk inhaallessen in te plannen. De lessen waarbij dit niet lukt, kun je zelf extra inplannen tijdens de zomerperiode.

Hoe gaat het met het afzwemmen?
Dit is nog niet bekend. We informeren je als we dit weer kunnen gaan organiseren. Momenteel is dit door de groepsvorming in een binnenaccommodatie nog niet toegestaan. Ook willen we de kinderen die gaan afzwemmen nog 2 x laten zwemmen voordat het afzwemmen plaatsvindt. Vooral door de periode die nu weg is gevallen a.g.v. Corona. Als we meer weten, dan hoor je dit.

4. Tennis en Squash

Hoe zit het met 2 vervallen weken in maart?
De 2 vervallen weken kun je inhalen voor of na het komende tennisseizoen. Deze worden aan je abonnement geplakt. Over squash kunnen we je pas informeren als we deze weer mogen gebruiken.

Tags