Veel gestelde vragen - Arendse Health Club

Veel gestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op een aantal veel gestelde vragen over Arendse health club. Staat het antwoord op jouw vraag hier nog niet tussen, vul dan gerust het contactformulier in.

Wat zijn de tarieven bij Arendse health club?
Je vindt een overzicht van alle tarieven op onze website. Klik hier voor dit overzicht.

Hebben jullie ook opstartkosten?
De opstartkosten bedragen eenmalig € 30,-. Je krijgt voor dit bedrag ook een Technogym trainingssleutel waarop je je persoonlijke trainingsschema kan raadplegen. Hiervoor betaal je geen borg, deze sleutel is je eigendom. Verder ben je bij ons lid voor het leven. Word je nog een keer lid, dan betaal je niet nog een keer opstartkosten.

Ik heb nog nooit gesport in een fitness club, is dat een probleem?
Nee, bij Arendse health club kun je terecht als beginner en gevorderde sporter. We hebben zeer gebruiksvriendelijke apparaten van het topmerk Technogym. Ook staan er gecertificeerde instructeurs altijd voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

Kan ik een gratis proefles volgen?
Ja, dat kan! Als je dat wilt, kun je hier een gratis dagpas aanvragen.

Hebben jullie ook trainingsschema’s?
In al onze clubs kun je samen met een fitnessinstructeur een schema maken dat voldoet aan jouw wensen en je helpt bij het behalen van je doelen. Dit trainingsschema kun je raadplegen op je Technogym sleutel en wordt geüpdatet wanneer jij dat wilt.

Hoe kan ik lid worden bij Arendse health club?
Je kunt je inschrijven via onze website of aan de balie van onze clubs. Je kunt na je inschrijving direct beginnen met sporten.

Welke abonnementen hebben jullie?
Bij Arendse health club bieden we verschillende abonnementen aan zoals een familieabonnement of studentenkorting. Kijk hier voor een volledig overzicht van onze abonnementen.

Kan ik een abonnement afsluiten voor een periode korter dan een jaar?
Ja, dat kan! We hebben een abonnement zonder looptijd. Dit is een maandelijks opzegbaar contract waarmee je onbeperkt kunt fitnessen.

Welke faciliteiten heeft mijn club?
De faciliteiten kunnen per club verschillen. De faciliteiten die aanwezig zijn per club vind je op de club-pagina’s van onze website.

Mag ik met mijn abonnement op alle vestigingen sporten?
Ja, dat mag! Met een abonnement bij Arendse health club kun je sporten en groepslessen volgen op alle vestigen. Dus wil je naast fitness ook gebruik maken van een van onze zwembaden, dan mag dit ook.

Opzeggen/herroepen

Wat moet ik doen om gebruik te maken van mijn herroepingsrecht?
Gedurende een bedenktijd van een week na ondertekening van de overeenkomst, heb je de mogelijkheid om de overeenkomst kosteloos te herroepen. Voornoemd herroepingsrecht eindigt op het moment dat je eerder gebruik maakt van onze fitnessfaciliteiten. Dit herroepingsrecht is opgesteld door de branchevereniging Fit!vak.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?
Op dezelfde manier als waarop je hebt aangemeld. Als je aanmelding aan de balie van de club was, dan moet je daar ook opzeggen. Als je via de site hebt aangemeld, dan mag je ook digitaal opzeggen. Die opzegging is dan wel alleen geldig als hij bevestigd is.

Als je niet bij de balie langs kan komen, dan mag je ook een aangetekende brief versturen, de opzegging is dan ook pas compleet als deze door ons bevestigd is.

Wordt het abonnement stilzwijgend met een jaar verlengd?
Nee, stilzwijgend verlengen met een jaar mag niet. Je tekent voor een flexibel abonnement óf een contract voor 1 jaar. Als de periode van je contract voorbij is (dus een flexibel of 1 jaar) loopt je contract daarna wel gewoon door en is het maandelijks opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand.

Wanneer wordt er geïncasseerd?
De eerste incasso is uiterlijk 4 weken nadat je lidmaatschap is ingegaan. De contributie wordt iedere 4 weken van je rekening geïncasseerd. Op jaarbasis zijn er dus 13 periodes van 4 weken en 13 afschrijvingen.

Wat gebeurt er als de incasso mislukt?
Als een incasso mislukt in verband met onvoldoende saldo, dan proberen we het een week later nog een keer. Als het dan nog niet lukt, wordt de automatische incasso geblokkeerd en zal je de contributie zelf aan ons moeten voldoen (per bank, of pin/contant aan de balie).

Als je de incasso zelf hebt teruggehaald, dan blokkeren wij de incasso en zal je de contributie zelf aan ons moeten voldoen (per bank, of pin/contant aan de balie).

Kan ik betalen met een acceptgiro?
Betalingen gaan bij ons enkel met automatische incasso, Arendse health club werkt niet met acceptgiro’s. Je kunt de contributie ook in contant of per pin aan de balie voldoen. De betaling dient dan wel voor de volledige periode vooraf voldaan te worden.

Kan ik bij jullie per kwartaal betalen?
Nee, helaas is dit niet mogelijk. Je kunt bij ons jaarlijks of per 4 weken de contributie via automatische incasso voldoen.

Ik wil mijn bankrekeningnummer of andere gegevens wijzigen, hoe kan ik dit regelen?
Je kunt hiervoor contact opnemen met de receptie van je vestiging. Onze medewerkers zorgen er dan voor dat de wijzigingen worden doorgevoerd.

Kan ik een factuur ontvangen voor mijn contributie?
Je kunt hiervoor een verzoek indienen bij de receptie van je club. Ook kun je vragen of ze bon uitprinten en die als factuur gebruiken.

Kan ik mijn abonnement vroegtijdig opzeggen?
Tussentijdse opzegging is mogelijk indien: – je een ander woonadres krijgt en het – als gevolg van de toegenomen reistijd – niet meer mogelijk is om onder redelijke voorwaarden gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. Als een andere vestiging van de betreffende onderneming met gelijkwaardige voorziening en serviceniveau op redelijke reistijd van de nieuwe woonplaats is gelegen, dan is van deze situatie geen sprake.
Het als gevolg van een aantoonbare blessure of ziekte onmogelijk is geworden om gedurende de rest van de abonnementsperiode gebruik te maken van de fitnessactiviteiten. Deze opzegging dient te geschieden met inachtneming van de opzegtermijn van 1 maand tegen het einde van de maand, een en ander conform lid 4 van dit artikel.